Kaffekopp

Faktura och betalning

Här hittar ni information om fakturan som vi skickar ut varje månad. Fakturan innehåller en betalning för den förbrukade fjärrvärme som registreras månadsvis.  

Se faktura

För att se ert företags faktura loggar du in på Mina Sidor. Sedan väljer du ert kundnummer samt organisationsnummer för inloggning. 

När anländer fakturan?

Fakturan skickas i början på varje månad. Har ni valt något av våra digitala alternativ inkommer fakturan direkt när vi skickat i väg den. Får ni fakturan varje månad per post kan det komma att dröja 2–3 arbetsdagar innan den anländer i brevlådan.

Vad händer om fakturan inte betalas?

Om fakturan inte betalas innan förfallodagen kommer vissa åtgärder att ske.

  • En betalningspåminnelse skickas ut
  • Om fakturan inte är betald efter påminnelsen skickas ett inkassokrav
  • Om fakturan inte är betald efter påminnelse och inkassokrav kan tillförseln av värme till ditt er anläggning komma till att stängas ned.

    Samtliga påminnelser medför extra kostnader.

Bestrida fakturan

Om ni av någon anledning vill bestrida fakturan från oss så måste det ske skriftligt till oss på postadressen ENA Energi AB, Box 910 745 25 Enköping.